Jobs

POLYVALENTE BOEKHOUD(ST)ER (M/V)

Over BASIN

Met 60 jaar ervaring in de ontwikkeling, productie en verkoop van lijmen, vernissen, oliën en beitsen in de meubel- en parketsector is Basin ChemEco, een Belgisch bedrijf met een infrastructuur van 11.000 m² en een totale bedrijfsoppervlakte van ongeveer 5 hectare, gekend voor haar revolutionair vernieuwende en betrouwbare producten en prestatiegerichtheid. Bij BASIN streven we naar een optimale kwaliteit en innovatie en dit alles met respect voor het milieu.

Over de functie

Vanuit een zelfstandige en gemotiveerde houding, bent u verantwoordelijk voor :

  • de algemene boekhouding (= inbrengen van aankoopfacturen, inbrengen/beheer van verkoopfacturen, de behandeling van financiële handelingen -beheer van Bancontact etc., het inbrengen van diverse handelingen -afsluitingshandelingen etc., het beheer van het analytisch plan en van de analytische reconciliatie.

  • de analytische boekhouding onder de verantwoordelijkheid van de Algemeen Directeur, en volgens de aanbevelingen van de boekhoudexpert en/of bedrijfsrevisor alsook onder de supervisie van de externe boekhouder en de bedrijfsrevisor.

  • de opstelling van de jaarrekeningen (balans, resultaatrekeningen, etc.) en de opstelling van de trimestriële situaties en controles en/of rechtzetting (= van de financiën).

  • overeenstemming van de netto lonen en salarissen, omzetcijfers, de RSZ saldo’s en voorheffingen, beleggingen (in relatie met de bank uittreksels), lopende rekeningen, vorderingen, schulden, klanten en leveranciers saldo’s.

  • het periodiek uitvoeren van de toestand, saldo’s, in vormen die hun authenticiteit garanderen, regularisatie rekeningen, facturen en op te stellen of te ontvangen creditnota’s.

  • fouten blootleggen en informatiebronnen onderzoeken, analyseren en verbeteren.

  • door de administratieve en financiële directie gevraagde analyses (binnen de algemene en/of analytische boekhouding).

  • het archiveren en updaten van vaste bedrijfsdossiers (statuten, huurcontracten, overeenkomsten, enz.).

Vereisten

  • Bachelor in boekhouden/fiscaliteit
  • Minstens 3 jaar ervaring
  • Tweetalig (FR/NL ; EN is een +)
  • Uitstekende kennis van MS Office (zéker Excel en Access), Fiadpro, Windows 10 etc.

Algemene noodzakelijke competenties

  • Gemotiveerd
  • Georganiseerd
  • Analytisch
  • Gestructureerd
  • Logisch
  • Trouw
  • Nieuwsgierig
  • Stressbestendig
  • Doelgericht
  • Veelzijdig

Aan de functie gekoppelde competenties

  • Respect voor deadlines
  • Passie voor cijfers
  • Gedisciplineerde werkwijze
  • Discreet
  • Respect voor de confidentialiteit van de behandelde informatie
  • Algemene perceptie van situaties of problemen, analytische en interpretatie capaciteit
  • Beheersing van informatie-, kantoor- en boekhoudverwerkende software
  • Goede kennis van de juridische (arbeids- en bedrijfsrecht) en boekhoudkundige normen
  • Kennis van de organisatie (structuren, taken, verantwoordelijkheden, werkmethodes, respect voor procedures)
  • Autonomie en het vermogen om geschreven en gesproken te communiceren om de nodige informatie te verkrijgen

Persoonlijke competenties

  • De regels respecteren
  • Snelle aanpassing aan veranderlijke situaties (flexibiliteit)
  • Gemakkelijk bereikbaar
  • Vermogen om zelfstandig te werken
  • Zin voor precisiewerk
  • Resultaatgericht werken
  • Teamspirit

Wat we aanbieden

Een aantrekkelijke en leerrijke uitdaging (onmiddellijk te beginnen) van 38,5 uren op 5 dagen (of deeltijds) in een KMO (familiaal en aangenaam kader) in voortdurende evolutie. Mogelijkheid tot een contract van onbepaalde duur na een interim-periode.

Wij bieden u een job aan die ervoor zorgt dat u zich verder kunt ontwikkelen met behulp van coaching en training aan een aantrekkelijk loon met GSM, laptop et maaltijdcheques.

Plaats van tewerkstelling

BASIN
Gravestraat 7A
8750 WINGENE

Hoe solliciteren?

Stuur een mail naar frejraji@basin.be met uw CV en motivatiebrief.